tisdag 7 maj 2013

Så - hur gick det då?

Jo, det gick käpprätt åt helskotta! Sjukt besviken!!!

Jag kände redan innan att det var segt i kroppen så jag tog mig en runda på ett par km för att värma upp. Jag är ju alltid segstartad, det tar 5 km innan jag är riktigt snabb i benen. Men jag kände direkt när jag började småjogga att det var segt som attan. Tog mig runt ett par km, hängde med på den arranerade uppvärmningen och sedan gick startskottet. Det är ju som alltid mycket folk i starten men det brukar ju passa mig eftersom jag är lite segare i början. Men när jag väl kom ut från flaskhalsen så kände jag att det var segt som attan. Inget klipp i steget alls, what so ever! Redan där kanske jag gav upp lite... när man sedan hör hur Runkeeper bekräftar att det inte går så jäkla snabbt heller, då var jag färdig att ge upp. Jag hoppade vattenstationen för att tjäna någon minut men det hjälpte ju inte tyvärr. Jag kom aldrig igång i loppet, fick stanna och gå flera ggr. Det har ju inte hänt på mer än 1,5 månad sedan att jag behöver det på 5 km. Det har bara varit att springa på.

På fredagsmorgonen fick jag det dock bekräftat - allergin har slagit till! Svullna ögon som kliar något fruktansvärt. Så det kan ju ha varit det, och en dålig dagsform, som gjorde att det inte gick så bra som jag ville.

Men nu är det bara att ta nya tag, nästa gång är det ju inte 5 km utan 10 som gäller och då är det lättare att ta igen tiden även om starten är dålig. På 5 km har man egentligen inte en chans att göra det överhuvudtaget. Inte jag i alla fall, som är seg i starten.
 
Hur som. Det är varmt och skönt ute, bara att ge sig ut och träna mer! Däremellan kan man ju lata sig i en solstol med en bra bok och en kall islatte!
 
Det är jag jäkligt bra på i alla fall!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥