torsdag 14 mars 2013

Vinterland


Alltså - när man kommit igång med löpningen ute och är förälskad i sin sjö. VARFÖR kommer det då massor snö och en jäkla massa minusgrader? Jag har inte beställt det i alla fall. Alla omrking mig tycker att det är sååååå vackert. Jag kan tyvärr inte uppskatta detta i mars, då det ska låta dripp-dropp och man ska svettas i sin vinterjacka. Det är inte roligt, inte roligt alls! Jag vill kunna springa ute. Snön går an, men kylan! Får ju astmakänningar av att gå från bilen när det är -15! Hur ska man då kunna springa?! Löpbandet lockar ju inte direkt nu när det är så ljust och fint ute. Jag har ju lixom fått smak på det där härliga underbara ute. Det är klart att man vet att det är så här varje år, men jag fixar det inte ändå. Tyvärr. Jag är ändå ingen vinterälskare, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Så det här med vinter alltså, kan vi inte bara skippa det? Det är vackert - på julen! Annars aldrig. Jag gillar inte kylan, men kan till och med motivera mig att springa med dubbla tröjor och löparjacka i år, bara för att jag mår så bra av det. Men när jag inte ens mår bra, får astmakänningar och fryser. Nej, då går det bara inte att motivera sig. Summa sumarum - jag är född på fel jordhalva! Gillar inte brun mat och kyla. Punkt. Jag menar - brunkål, bruna bönor, kålgryta, kålpudding, köttbullar med brunsås, kalops. Allt är ju brunt! Men det löser man med att strössla över lite persilja bara. Just sayin'.

Jag menar byta detta...
 
 
Mot detta......
 
 
Ledsen, men då blir jag en riktig bitterf***a!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥