tisdag 9 oktober 2012

SPA-helg

 
I helgen var jag och M på SPA på Gränsö. Helt underbart! Vädret var med oss och det blev några helt underbara höstdagar. Jag hade aldrig varit på SPA innan och hade sätt fram emot detta ända sedan jag fick det av honom i present i maj. Att längta är ju lixom en del i det och jag älskar det! Likaså att få gå länge och längta till en resa. Kidsen fick åka till mormor redan på fredagen för att vi skulle kunna packa ihop oss och åka i lugn och ro. Och det gjorde vi! Vi åkte ut till Gränsö, ställde bilen och lånade var sin cykel och tog en tur in till Västervik. Där gick vi och kikade lite i mysiga butiker, käkade lunch och drack gott vin. 
 
 
 




Min fina M hade beställt skumpa till rummet som stod och väntade på oss när vi kom dit. Vi hade en balkong ut mot havet och där satt vi i solen och njöt av lugnet. Sen var det bara att ta fram badkläder, dra på sig badrocken och de fluffiga tofflorna och dra sig ner mot SPA-avdelningen. Där fanns det vanlig bassäng, kalldopp(som jag inte provade), ångbastu och vanlig bastu, inne- och utejacuzzi samt massor av frukt, snacks och god juice. Helt underbart med andra ord!
 
 
 
 

 
 
 
På kvällen intog vi en 3-rätters supé på det vackra slottet. Pilgrimsmusslor, kräftsoppa, kalvrygg och superba efterrätter. Miljön är verkligen vacker och jag som har haft alla mina barndoms sommrar vid havet njöt i fulla drag av friska havsvindar! Att vakna upp, dra bort gardinerna och se ett hav som badar i sol är upppiggande för vem som helst tror jag! Och hotellfrukost - vem älskar inte det?! Underbart goda varma nybakade bröd, sill, jos och mängder av goda pålägg. När man är så där skönt hotellfrukostmätt var det ganska behagligt att lägga sig i en floatingtunna och bara flyta runt i varmt och superdupersalt vatten. Liiiite enerverande var det att ligga i den stora tunnan brevid en snarkande M, men det får man ta... ha!
 
Det var nog inte sista gången jag var på SPA i alla fall!
 
 
 
 

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥