tisdag 2 oktober 2012

Som ett barn på julafton


En gång för läääängesen vid en lunch satt vi några kollegor och diskuterade kläder. Ja, det har väl hänt för inte så längesen också, typ varje dag, men just den här gången kommer jag ihåg. Det var en av tjejerna som vurmade så för en nätbutik som heter Miss Greta. Måååånga (läs: sjukt många!) gånger har jag varit inne där och suktat. Såååå mycket fint och såååå mycket för dyrt för min plånbok. Men jag såg en tröja på en annan blogg för inte så längesen och den kunde jag inte riktigt glömma bort för den var så vardagsenkel men ändå precis min smak. Inte för att jag är flådig på något sätt, men ändå... Men den var vit och det går bara inte. Jag är klantig så det förslår och då kan man ju räkna ut hur en vit tröja ser ut efter en dag på mig... nja... inte så underskönt precis...
 
Men så - på Miss Greta så hittade jag samma tröja - i grått! Hurra! Det gick ju bara inte att låta bli... lixom... så jag klickeliklickade lite och så vips var den beställd! (och ångesten följde som sig bör...)
 
Sen vääääntade jag som ett litet barn till julafton på att den skulle komma. Och det gjorde den...
 
 
Ett vanligt brunt postpaket - inget kostigt alls! Men....
 
 
När jag öppnade paketet låg detta i! Alltså, som ett barn på julafton blev jag ännu mer... Det var nästan att jag trippade på tårna och klappade händerna när jag fick se ett lila paket med fiiiiina snören. Någon har lagt ner sin själ för att paketet I paketet ska vara fint. Sånt måste man ju bara älska!
 
 
Käääärlek... (Ja ja, det är så jäkla ytligt men det struntar jag i - jag älskar't!)
 
 
 
Och i det lila paketet låg tröjan så fint inpackad i lila silkespapper... jag dog lite grann... faktiskt!
 
 
Å så tröjan. Den mjuuukaste gosigaste tunnstickade tröja från Boss orange du kan tänka dig. Helt underbar! Jag blev kär direkt! 
 
 
Inget speciellt - men så underbar! Den här kommer hänga med läääänge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥