torsdag 28 mars 2013

Sjuksstuga

Så har vi haft vår släng av sjukstuga... igen. Lilla Trollet började med feber, hosta och halsont i 7 dagar. Sedan hakade jag på och låg hela helgen men samma sak. Nu ligger mannen... Jag blir så trött på detta! Bakslag i träningen blir det också och det har jag ingen lust med. Nu vill jag ha sol, värme och sjukdomsfri tillvaro!

Nu väntar ju långledig helg och vad det verkar som ska det ju bli sol i alla fall. Jag ser fram emot att få tid men framför allt ork till att träna och pyssla hemma. Ladda batterierna lixom! Och träning lär ju behövas eftersom mannen kom hem med ett påskägg innehållande 5 kg godis. Herre nån.... om vi tjuvstartat? Självklart! Godisråttan Ellan kan ju inte hålla sig ifrån sötsakerna inte. Men det får bli långa löprundor och så lite promenader emellan så ska vi nog komma ifatt.

Vad som slarvats med är ju hemmaövningarna... jag var skitduktig (om jag får säga det själv) med dem i början när jag fick dem av min PT. Men sedan kommer annat emellan, en körig period på jobbet, vabbande mm mm och rutinerna som inte riktigt satt rubbades direkt. Så sjukt dåligt! Och nu fick jag också ett kvitto på att det faktiskt är de hemmaövningarna som hjälpt bort ryggvärken. Den kom som ett brev på posten igår kväll, när de inte gjorts på 1,5 vecka. Det börjar i axeln, går ner genom hela armen och så lite domningar i handen. Alltså - nu blev jag ju motiverad att köra Sussanne Lanefeldt-style ännu mer! Det ger ju uppenbarligen rejäla resultat och då är det värt all bortprioritering av annat.

Så - välkommen påskhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥