torsdag 4 april 2013

Ljuvliga påskhelg

Påskhelgen flöt förbi i ett svish! Men så underbart skönt att bara få vara i 4 hela dagar. Bästa! Påsken är en av mina favorithögtider på året eftersom den brukar innehålla några av de bästa sakerna i livet - träning, sol och godis! Och precis så blev det även denna påsk, även om värmen varit lite frånvarande. Mannen, som ju legat sjuk hela veckan innan, kom inte på benen förrän på påskafton tyvärrr. Så 80-årskalasandet hos min lilla mormor fick ställas in. Men det kan vi ta igen senare. Påskaftonen firar vi alltid med mannens bror med familj och så blev det även i år. Den inleddes mindre trevligt med hockey, som vårt lag förlorade. Men avslutades desto trevligare med isad melon! Jösses så gott! Svägerskan hade verkligen lyckats!

 
Det blev några rundor i skogen också. Där ligger snön kvar på nästan hela rundan men vad gör det när solen strålar från en klarblå himmel? Det är ganska bra träning också, att springa på is och ojämn snö. Vristerna behöver ingen extra träning kan jag lova! Kontrasterna är också härliga så här års -massor snö i skogen...
 
 
... och när man kommer hem sätter man sig barfota i det soliga hörnet i trädgården.

 
Sommaren kommer nog i år också. Det var nära att jag hämtade bikinin i helgen faktiskt.
 
Ryggen är inte riktigt bra än och det är ganska jobbigt att det ska vara så eländigt att man inte ens kan vara sjuk i drygt en vecka utan att det ska gå åt helskotta med den. Jag börjar fundera på om det inte är dags för en röntgen av den igen i alla fall. Det är ju ändå 9 år sedan jag gjorde det senast...
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥