måndag 8 april 2013

Att älska att gymma

Nu är jag ingång med löpningen igen! Så skönt! Men det känns att jag var borta från den i drygt en vecka, det är fortfarande jobbigt och fast jag egentligen skulle gått in i en ny fas idag tror jag att det får skjutas på. Det är inte läge att börja springa 1 mil riktigt än. Men snart... Det känns i benen också att min långa runda innehåller mer asfalt än den gjorde tidigare. Får nog leta efter en ny runda i skogen så att jag slipper det. Men då är det så mycket snö och is istället. Aldrig är man nöjd... Nu får våren gärna komma och smälta bort all snö och is snabbt som attan! Det är ju så mycket lättare och roligare när man kan göra sina egna rundor i skogen, så man aldrig hinner tröttna på dem. Det känns att löpningen inte blir lika intensiv om jag vet att backen from hell kommer senare, då lixom vilar sig kroppen lite automatiskt. Så, våren komsi komsi! Tills den behagar göra det får mina älsklingar jobba hårt. Vilken tur att jag har dem! Hur har jag klarat mig innan är vad jag undrar...

 
Körde hela löppasset i mina nya löpardojjor i torsdags också, eftersom mina gamla verkligen inte lämpar sig för asfaltslöp. Dock är det så att det inte är så smart att ta dem med på 8 km första gången ute. Hej hej skavsår! Tackar de där uppe för skavsårsplåster!

 
Fredagen bjöd på lite AW också. Eller ja, ganska mycket AW och ganska mycket vin. Och väldigt många förlösande asgarv! Allt man behöver!
 
Man får dock ganska dåligt samvete när man druckit vin så i lördags fick jag ett ryck och körde långpass ute och drog sedan iväg till gymet för ett styrkepass. Jag kan knappast fatta det själv - jag har fått från att tycka gym suger fett (som min fina tonårings kulle sagt) till att älska det! Idag är det pass nr 4 med min PT och jag är laddad. Hon har fått mina önskemål om att vi ska köra med mer fria vikter så att jag kan ta med mig det till mitt gym sedan. Älska gym!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥