torsdag 7 juni 2012

Lite mer LCHF

Vem vill inte starta dagen med en sån här? En kokoskaka med bär och creme fraiche! Jättelätt att bara slänga ihop i en skål, micra i några minuter och så var det klart! Bra att man kan variera sig lite med frukosten och inte bara äta turkisk youghurt. Det är inte fy skam det heller i och för sig!

När jag läst på lite om LCHF så tycker jag att det är lite tvetydigt om man ska äta jordnötter eller ej. Dock bestämde jag mig i helgen för att få äta lite gott och då i en bättre variant än vanligt godis. Så jag hittade ett recept med jordnötter i och körde på det. Först smälte jag choklad (70%) och droppade några droppar i botten på en liten form. Sedan klickade jag i jordnötssmör. Det skulle vara utan socker men det hittade inte vi i vår affär så det fick bli med. Det är ju inte varje dag jag äter sådant här så jag tyckte det kändes ok.

Sedan fick det stå en stund och stelna. Då rörde jag salta jordnötter i den övriga smälta chokladen.


Och fyllde sedan formarna med den röran för att få lixom en liten "kärna" av jordnötssmör.

Så här blev resultatet. Mycket goda och enkla att göra. En kopp kaffe och dessa... Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥