torsdag 14 juni 2012

Pyssel och roligheter

Idag har det firats skolavslutning för kidsen. Lyllo dem som har sommarlov! Den där känslan man hade som barn, när det kittlade i magen av längtan till allt roligt man hade planerat att göra. Underbart! Och det är lika mysigt att se sina barn längta till allt det där, nästan i alla fall.... Det är ju inte så att jag INTE önskar att jag också hade ett långt och härligt sommarlov framför mig. Men något har jag i alla fall att se fram emot - imorgon! Men det får ni se då...

Det här måste vara en av de godaste luncher som intagits! Smothie på turkisk youghurt, sojamjölk, hallon och blåbär. Så enkelt - så GOTT!! Och så den där chiliosten från Boxholm... Det som intogs innan slår ju i och för sig detta - jordgubbar och grädde! Som sig bör på skolavslutningsdagen! Vi har en tratition i vår familj på avslutningsdagen vad det gäller tårta. Eller ja, tårta och tårta... Jordgubbar, glass och färdiga marängbottnar. Superenkelt - supergott! Barnen äter så man tror att det ska komma ut ur öronen på dem! Maken och jag kör ju på med vårt LCHF-ande så för oss blev det ingen tårta i år. Men gör väl det, när jordgubbar är så gott som det är!
Jag testade att göra kallrörd rabarbersaft också. Enkelt och gott det också! Jag ska fnula lite på vilka drinkar man kan tänkas göra av denna saft, för det kan nog bli en riktig hit. Och mitt lilla troll gillade den också! Det gjorde hon inte med den som jag kokade i flera timmar i höstas så det här var ett superbra alternativ. Skiva, lägg i burk, fyll med vatten och in i kylen några dagar. Sen ut, häll av och rör i socker. Easy peasy!
Jag måste ju bara visa mitt lilla arrangemang som jag gjorde häromdagen också. Jag skulle till blomsteraffären och köpa mina sommarblommor. Men då måste man ju gå igenom hela den livsfarliga (ja ja, för min plånbok är den det!) "pyssel och lull-lull-avdelningen" för att komma till kassan. Och då fick jag se de här ursöta små fjärilarna som jag inte kunde motstå. Nu sitter de och sprider sommarkänsla lite här och var hemma. Ljuvliga - eller hur?

Nu är det dags att slå sig ner i bingen - imorrn väntar ju något kul och då måste jag vara utvilad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥