måndag 4 juni 2012

Livsnjutning

Eftersom vi inte är några trädgårdsälskare egentligen, min make och jag, så tog det ända tills för 2 år sedan innan vi satte vår första Syrén. Nu har den dock växt till sig så pass mycket att det går att klippa av några kvistar utan att det ser fjantigt lite ut på busken som är kvar. Det är ju inte direkt så att det varit väder ute i veckan så man kunnat sitta ute och njuta av ljumma sommarkvällar. Då kan man ju passa på att knipsa av några kvistar och ta in för att njuta av dem hela tiden. Ljuvliga är vad de är och jag kan inte få för många! Det är nog på tiden att vi köper några buskar till....

Gårdagens lunch som blev lite - man tager vad man haver. Allt enligt LCHF! Osten på det lilla "kexet" Finn Crisp är från Boxholms ost och av sorten Chili. Så god! Den måste provas! Och så hemmagjort bubbelvatten till det. Alldeles för underskattat tycker jag! Kranvatten är ju bland det godaste som finns!


Mumsigt - om jag får säga det själv! Tomater har ju bästa tiden nu och heeeeela långa sommaren...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥