måndag 2 juli 2012

Liten sjukling


Semestern inleddes med härlig morgonpromenad i gassande sol. Nja, nu är det ju Svergie vi bor i så det var ju inte så uuuunderbart varmt som man skulle kunna tro. Men lika härligt var det ändå! Kidsen fortsatte sova fast jag klädde på mig och gick. De sov fortfarande när jag kom hem efter 4 km.


 Frulle ute som sig bör på sommaren i solen på framsidan. Underbart! Har redan läst ut en bok på semestern och har nu börjat på nr 2. Kajsa Ingemarsson skriver så underbara böcker att jag måste läsa dem alla. Tror jag betat av 3 eller 4 av dem men har sparat några till semestern nu. Trevligt att se fram emot, att längta efter böcker.


Vårt lilla troll T har såklart blivit genomförkyld med feber så här i början av semestern. Vältajmat... inte! Så idag har det blivit tv-tittande på iPad-en och lite bakning av choklad- och bananmuffins. T ville absolut sitta ute och med en gosig fleecefilt gick det bra. Solen ville inte visa sig och värma oss. Men lite sommarkänsla får man allt ändå. Små, söta barnhänder med korallfärgat nagellack som moffar i sig muffins och dricker jordgubbssaft.


De här är ju asjobbiga att diska, men är man sjuk får man lite som man vill... Och jag har ju semster och hur mycket tid som helst. Härligt!

Nu ska jag fortsätta lyssna på KENTs nya platta och inte göra något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥