söndag 1 juli 2012

Älskad runda

Bästa som finns - sol, skog och löprunda! Kände att veckans träning inte blivit vad jag tänkt eftersom det var körigt, som vanligt. Men innan vi skulle iväg på kalas i går tvingade jag mig ut på en runda. Jag vet ju att jag mår så mycket bättre efteråt, även om det är motigt att ge sig ut. Belöningen jag fick igår är var som den brukar. Vem blir inte lycklig av lite sjö-känsla på löpturen?


Min vanligaste runda är på ca 5 km, mätt hemifrån mig. Efter ca 3 km, när man är riktigt uppvärmd, kommer man fram till det här. Grusvägen ger sig in mellan två sjöar, eller ja.... sjö och sjö. Men vatten är det och det är större än en pöl.


Tittar man till höger ser man det här... Allra längst bort går det kossor, de springar jag förbi när jag kommer ur skogen. Sen springer jag runt den här sjön.


Tittar man till höger ser man det här.



Dagens middag blev grillad kyckling till de andra och suuuuperenkel och god lax till mig. Jag har verkligen förälskat mig i kryddan från lilla teboden i stan - Persillade. Supergott! Gjorde en variant med lax häromveckan med det men blandade den då i creme fraiche och in i ugnen i foliepaket med laxen. Bland det godaste jag ätit och det kommer bli en bjudrätt någon gång! Pressad potatis till alla icke-LCHF-are och så goda grönsaker. Ren njutning - jag lovar!

Nu ska jag snart inta sängen, även om det är semester.... Har redan läst en bok - hur många ska jag hinna med?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥