lördag 15 september 2012

Haveriet

Lilla Thelma skulle ta skolfoto häromdagen. Hujeda mig vilket fix det var...
 
 
Välja kläder, läppglans och mascara. Jag hänger inte med, hon börjar bli stor. Fast hon är ju yttepytte i mina ögon fortfarande.
 
 
Resultatet blev ju såklart helt underbart, fastän jag är ju kanske liiiiite partisk i frågan. Söta söta unge! Hon struttade iväg till skolan och kände sig så fin.
 
 
 
Och så till haveriet, som till slut löste sig... Denna, som jag fixade med en kväll i veckan, skulle fraktas till jobbet för att pryda mitt skrivbord. Jodå. Det är ju määängder med sten i denna och för att den ens skulle gå att bära den så lade jag lecakulor i botten, som ju inte väger så mycket. Blommorna är ju plast alltihop, vem kommer ihåg att vattna på jobbet?  När jag åkt ungeför halvvägs till jobbet kommer en stressad cyklist och far över vägen, vilket gör att jag såklart måste tvärnita... Ni kan ju själva räkna ut vad som hände kanske? Jodå, blomman vippar, lecakulor och småsten ramlar ut i hela bilen och jag svär. När jag väl kommer fram till jobbet finns det heller ingen parkering... Lucky day - not!
 
 
Parkerar bilen på den dyra parkeringen och får senare på förmiddagen parkera om bilen om jag inte ska bli ruinerad. Så det gör jag och då har jag också samlat mig så att jag kan sortera småsten från lecakulor och få ihop eländet till slut. Behöver jag ens tala om att jag älskar arrangemanget ännu mer efter detta?
 
Nu ska jag ha soft lördag - underbart! Lämna lite blod, fika med en god vän och planera kök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥