måndag 17 september 2012

Nya smycken

 
Lördagen bjöd på kalasväder! Jag hade fått tid för att lämna blod, och det prioriterar jag verkligen. Det känns dubbelt så bra att lämna blod och få lämna ersättningen man får till Barndiabetesfonden. Det känns verkligen bra ända in i själen!
 
Sedan tog jag tillfället i akt, när jag ändå var på stan, att träffa en kär vän över en kopp kaffe. Även söndagen blev det en hel del kaffe, hos grannarna som bjöd över oss efter skogspromenaden. Så mysigt nu när hösten kommer och man vill umgås mer inne med tända ljus och kaffe!
 
 
Innan sommaren var jag i min favoritaffär när det kommer till fina smycken, för att lämna in lite guld som jag inte använder. Några trasiga örhängen, kedjor och några ringar som jag aldrig skulle använda. Då fick jag ihop ganska mycket pengar för det som jag kunde hämta ut nya saker för, som jag kommer använda. Jag hade svårt att bestämma mig för vad jag skulle välja innan sommaren så jag fick det på ett presentkort istället. Pärlor är ju tantigt i vissa fall men de här bara föll jag för! Så underbara och stora! Sedan älskar jag det där att de är lite oregelbundna. I kombination med den oxiderade kedjan blev det ännu bättre!
 
 
Så här ser halsbandet ut på. Tungt och snyggt! Det är rejäla pärlor!
 
 
Måste ju bara visa den här lilla söta saken som vi stötte på under söndagens promenad. Så himla söt! Ganska stor var den också, säkert 3 cm. Undrar vad den ska bli för fint när den blir stor...?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥