onsdag 30 maj 2012

Påhälsning...

Sommarveckan som gick var ju helt fantastiskt skön! Vi var ute väldigt mycket och grejade i trädgården, och vi började undra vad det var för konstiga små hål som var grävda under tralldäcket... fler blev det för varje dag också! Eftersom vi hade våra misstankar började vi så söka information om vad det kunde vara för något litet djur som bodde under där. Svaret fick vi och....


... det är RÅTTOR! Fy! Vi ringde Anticimex direkt som kom och sprutade gift, värsta sorten eftersom vi inte har vare sig husdjur eller småbarn. Sedan var det bara att vänta några dagar...

 Nu har vi i alla fall grävt igen alla 8 hålen och än så länge är det inga av dem som har blivit uppgrävda igen. Snart dags att så gräs igen så det känns som att de aldrig funnits där! Så vidrigt! Som ni säkert ser också har jag satt ut mina sparade Amaryllislökar (vita) och ska prova om det är som det sägs. Nämligen att det går att driva upp dem även på sommaren. Jag som är en juloman utan dess like kan ju helt enkelt inte låta bli att prova. Eftersom de dessutom är vita kan det ju vara riktigt fint att ha dem även på sommaren. Vi får väl se om jag lyckas...


Det här är vårt lilla troll. Men hur lätt är det att fånga henne på bara en helt vanlig bild.... Skrutta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥