måndag 14 maj 2012

Älska trädgårdsarbete och LCHF!

Söndagen spenderades i den alldeles underbara soliga dagen i maj! Jag har rensat och gjort i ordning i jordgubbslandet. Det är redan små bär som är på väg att bli stora där. Så underbart - egna jordgubbar snart! Och de plantor vi satte förra året hade förökat sig med en massa sticklingar som jag måste göra av någonstans... Ett kärt bekymmer dock - mer jordgubbar! Maken och jag tog oss till blomsterhandeln och köpte på oss lite trädgårdsväxter. Citrontimjan (uuuunderbart gott!), dill, persilja, sallad mm mm. Nu är det bara att vänta på att de ska frodas ordentligt så man får skörda sin egna sallad. Så underbar denna årstid är - full av förväntan! Och visst är man sugen på att sätta igång med alla sommarblommor också... men det får vänta till nästa helg. Penséerna är fortfarande fina och jag vill inte göra mig av med dem riktigt ännu...





Bästa belöningen på kvällen när man är slutkörd efter en hård dag i trädgården. Eller ja, så slutkörd är man ju inte men ändå, det känns bättre att belöna sig om man uttrycker sig så... he he...


En bit brieost och en god latte - på fetmölk såklart! Osten enligt LCHF och latten enligt... ja... mig! Det var en craving som måste tillfredsställas. Punkt.

Bilder på vårt fina land kommer... ska bara fixa lite mer först bara... Så vi lägger en liten cliffhanger här va...?

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥