söndag 6 maj 2012

Smutigt löparlopp!

Jag sprang på de här härliga ugnsformarna och kunde bara inte låta bli att köpa dem. Även om det är maken som lagar den mesta maten hemma hos oss så är det ju roligt att servera den fint. De är från Miljögården. Gillar att de är härligt djupa och vita! Älskar vitt!


Och den underbara vågiga formen...


Eftersom priset var så bra köpte jag två. Fynd!

Och så till smutsen då... I veckan sprang jag STT - Salomon Trail Tour här i staden. Det hade sedan innan utlovats "Ett jobbigt och smutsigt lopp"! De höll vad de lovade... Jag har sprungit det här förut och då sprungit 10 km. Eftersom de lovade att det skulle bli jobbigt valde jag i år att "bara" springa 5 km. Och tur var det! Det var ett lopp som gick över stock, sten, uppför en skidbacke och ner igen (2 ggr!!), grästuveäng, lite grusväg och motionsspår. Jag är glad att jag snörade mina skor hårt, annars hade de blivit fast i en av de många lervällingar vi fick ta oss igenom. Det blev ett sådant där baksug när hela foten var i leran så att skorna nästan lossade. Hur ska de någonsin kunna bli rena igen...?

Men det var absolut värt det och jag är taggad att träna mer till nästa år!


Mina vita löparskor är inte så vita längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥