torsdag 7 februari 2013

Första PT-träningen

Sådär ja - då var vi igång! Jag träffade min PT för första gången i måndags på gymet. Vi gick igenom vad jag hade för mål och vad jag ville få ut av detta. Sedan, eftersom vi var ombytta och ändå var på ett gym, så skulle vi bara köra ett litet enkelt pass. Jodå... enkelt var det... inte!

Den lilla nätta superdupertränade PT:n hoppade upp på löpbandet och skulle värma upp genom att "gå". Alla har vi olika uppfattning om det och för mig var det mer av en vi-låtsas-att-vi-är-med-i-en-gång-tävling-snabbt. Sedan släpar hon in mig i gruppträningsrummet för att ge kroppen en liten genomkörare, vi är ju som sagt ändå ombytta. Sit-ups med high-five mellan varje, rygglyft med liten hantel, upp o ner på bräda med en vikt (som om min egen inte vore nog!) och så vidare. Behöver jag ens nämna att träningsvärken i  magen är total?! Galet...

Nu så har i alla fall upplägg för löparpass, styrkeövningar och ryggövningar landat i min inkorg. Hujeda mig... En av övningarna fick mig att fullständigt lägga mig över skrivbordet på jobbet och ASGARVA. Den heter Tigern och innebär att man tar ett gummiband, en ände i varje hand och mitten på bandet mellan tänderna. Sedan ska man sakta vrida huvudet fram och tillbaka för att stärka nacken. Antar att det är därför i alla fall och jag hoppas att den är för jäkla effektiv. Jag var tvungen att fråga om den var avsedd för att bara göras hemma... instängd i ett rum... ensam. Fick bara ett GRRRR! till svar. Jahopp.... Inte fasen gör jag den i gymet i alla fall.

Men jag är jäklar i mig taggad till tänderna och nu ska här tränas så att ryggvärken försvinner!


 
Grrrrr.............

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥