torsdag 14 februari 2013

Träningsupplägg

Å så var vi äntligen igång med träningen då, min PT och jag. Ett upplägg för löpningsträning fick jag ju redan förra veckan och är alltså redan inne på vecka 2 av 10 som detta omfattar. Ett mål har jag ju satt upp, såklart, och jag ska banne mig klara det! Gärna innan dessa 10 veckor passerat.

Vi träffades även denna måndag på gymet och gick en genomgång av alla maskiner jag ska ta mig an. Alltså... det är ångest för mig! Jag hatar det! Men min ryggvärk är inte nådig och tabletter är inte lösningen. Det kan ju vara det tillfälligt, men inte för alltid! Jag bara vägrar! Av hela mitt liv är dessa månader av kämpande på gym och löpband samt i skogen ingenting! Sedan kan jag ju inte lägga löparskorna och hantlarna på hyllan men det kanske inte behöver vara så intensivt. Och det kanske kan blandas upp med roliga gladtränings-pass.... förhoppningsvis.

I alla fall... vi satte igång på gymet, med den gå-så-jäkla-fort-du-kan-farten igen. Inte lika kämpigt denna dagen - framsteg redan! Sedan hade PTn gjort ett upplägg med vad hon trodde kunde vara lagom för mig att lyfta/dra/sänka. Lite höjning av självförtroendet när vi fick lägga på 2/3 av vad hon trodde vad det gällde benen. Ha!

Nu är det i alla fall så att det blir löparpass 3 ggr/vecka och 2 ggr styrketräning/vecka. Det är bara att bita i det sura äpplet. Har man varit soffpotatis så här länge och struntat i att ta hand om sig, då kommer det surt efter! Men - jag är fortfarande lika taggad och har inte känt för en enda dag att jag vill hoppa över träningen. Den dagen lär väl också komma, men det tar vi då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥