tisdag 19 februari 2013

Gym

Löpträning ger endorfiner i mängder. Det gör inte gym!
 
 
Så kunde jag sluta detta blogginlägg för det är den sorgliga sanningen om min träningslusta för gymmet. Men nu är det ju så att jag har en PT som "tvingar" mig att gå på gymmet och säger att det är bra för mig. Jag tror nog i och för sig att hon har rätt.... tyvärr.
 
I helgen hängde jag på maken till hans gym och skulle försöka hitta motsvarande maskiner som jag körde med min PT. Jag tänker att det är lättare att inte komma undan om man har någon som släpar med mig till gymmet eftersom jag tycker det är pest. Om det var tråkigt med PTn var det inget mot detta.... Ett "riktigt" gym har ju inte så många "färdiga" maskiner utan där får du jobba mer med vikter. Så var ju fallet på detta gym och det passar inte mig egentligen. Det ska vara smidigt och inte en massa bärande av vikter hit och dit. Men du är det ju så att jag har bestämt mig för att bli bra i ryggen och då finns det inte några genvägar. Det är bara att köra på! Ibland är det bra att vara envis om man bara använder det till rätt saker. Så - jag lyfte de förbannade vikterna mellan maskinerna och körde på. Till slut hade jag kommit över den s k arg-fasen och njöt lite till och med. Maken var också nöjd eftersom jag fick fråga honom och han fick hjälpa mig med några maskiner som jag överhuvudtaget inte förstod mig på. För på ett "riktigt" gym finns det ju inga instruktioner på maskinerna, då kan man ju redan. (så dumt, så dumt). Maken är ju en riktig man som behöver känna sig lite duktig ibland och gud förbjude om man glömmer säga det. Det gjorde jag inte - åh vad han är duktig. (Oh the irony!) Men i alla fall... jag tog mig igenom allt som jag kom ihåg att jag skulle göra och hade till slut bara en maskin kvar. Som inte fanns. Då sjönk modet lite igen... Magen skulle få sitt och enda lösningen jag kom fram till, efter att ha suttit i en maskin som tränade magen fast omvänt typ, var i alla fall att göra sit-ups på pilatesboll. Det funkade också.
 
Nu har jag i alla fall tagit mig i kragen och bokat in mig på ett pass med en tjej som jobbar på det aktuella "riktiga" gymmet så hon får visa mig vad jag ska göra för motsvarande övningar till det jag fått av min PT. -"Jättegärna!" gjorde hon det, sa hon. Herregud.... Tänk om jag hade en liten uns av den där hurtiga inställningen till gym. Då hade detta varit a piece of cake!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥