torsdag 7 februari 2013

Inspireras och inspirera

Det är alltid mycket prat om dieter och träning så här års och så även på min arbetsplats. Nu är jag väldigt taggad till träning och känner mig verkligen motiverad att äta rätt för att orka. Det är dock inte alla som är i denna fas just nu, även om de flesta är det. Men, igår på lunchen, när jag berättade om Tigern bland annat (Grrrr.... ha ha!) så kom vi att prata om att det inte finns några ursäkter för att inte träna. Är man inte motiverad att träna och äta rätt så har man en miljon ursäkter för att detta inte fungerar, jag är i alla fall sån...
En av oss kollegor är inne i en svacka och då vi satt och pratade så kom den ena ursäkten efter den andra från henne. Vi hade lösningar på alla problem och ursäkter hon hade och det slutade med att vi återgick till våra arbeten utan att ha kommit med någon inspiration till henne. Trodde vi! På kvällen dammade hon av sin cross trainer och körde loss i 50 minuter.
 
Vilken känsla att få ha inspirerat till detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥