söndag 29 april 2012

Mysig marknad och underbara kryddväxter



Jag är helt förälskad i dessa fina växter - timjan på stam! Var tvungen att ta med mig två hem härom dagen när jag ändå var i blomsterhandeln en sväng. Men den lilla pall som stått i hörnet på uterummet var ju som sagt väldigt liten... Har länge funderat på att skaffa ett klaffbord till det här hörnet. Snyggt att se på och praktiskt som extra bord när man är många. Så idag slog jag till! Var på marknad på Billa gård utanför stan, jättemysigt! Underbar smörgåsbuffé med goda bröd, ostar och charkuterier. Miljön runt omkring är också supermysig! Och så inredningsbutiken/marknaden! Massor med fina, gamla, renoverade möbler och en massa annat fint. Man längtar till nästa gång de har öppet!


Billigt, fint, lagom stort och svart - alldeles perfekt! Är supernöjd! Äntligen ett bord till att lull-lulla på hemma. Lycka!


I veckan kommer lamellgardinerna också. Snart, snart är uterummet i det närmaste färdigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥