måndag 27 augusti 2012

En mysig helg

Helgen som gick var så mysig och jag kommer att leva på den länge! Den kanske inte började jätteskoj med en fredagkväll i bilen eftersom jag agerade taxi. Båda mina fina tjejer skulle ner till stan med kompisar och jag skjutsar dem gärna. Det var stadsfest i vår lilla stad i helgen och Rix FM festival. Det är skönt att ha lite koll på vad de gör och ett mysigt sätt att få stjäla några minuter med dem i bilen.
 
Min pappa skulle också ner till stan och ville ha skjuts dit. Sen var ju maken ute och svirade så jag hämtade honom sent på natten också, så han slapp ta taxi hem. Vi bor ju inte jättelångt utanför centrum men jag vet hur skönt det är att bli hämtad så jag ställer gärna upp.
 
När båda tjejerna var hemma på fredagskvällen myste vi framför tv:n en stund. Den nya soffan (som jag ska visa senare) gör i alla fall succé hemma. Divan - hur mysigt är inte det?
 
 
Även på lördagen var det stadsfest och tjejerna som börjar bli stora skötte sig själva. Då passade maken och jag på att åka ner själva till stad. Vi gick på internationell matmarknad och tog sedan en lunch med lite vin. Hur mysigt som helst - varför gör man inte det oftare? Vi träffade också på några vänner som tänkt samma tanke så vi blev kvar på en uteservering hela eftermiddagen. Mysigt! När vi kom hem knallade vi bort till affären och köpte lite godsaker till kvällen. Sen bara slappade vi...
 
 
Söndagen gick också i lugnt tempo. Jag bläddrade igenom nya IKEA-katalogen. Den har legat på bordet i vardagsrummet hela veckan men jag har inte hunnit att bläddra i den alls. Nu tog jag min tekopp och satte mig i nya sköna soffan och bläddrade. Faktiskt så fick jag inte kli i fingrarna som jag brukar, eller jo... kanske lite då....
 
Vi var på shoppingrunda också, jag och min stora tjej. Vad mycket fint det finns i butikerna nu! Men nu var det ju till henne vi behövde handla så jag fick lägga band på mig. Vi fyndade massor fina kläder till henne så hon var riktigt nöjd när vi väl kom hem efter 4 timmar... Pust!
 
Nu dags att ta tag i nya veckan och allt vad det innebär! Träningsstart på Friskis till exempel....
 
Tjohoooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥