torsdag 12 april 2012

Trevligare i uterummet

Äntligen fick jag till det med planteringen! Palmen vi försökte övervintra, och inte lyckades med, fick åka till tippen igår. Istället grävde jag fram de båda zinkhjärtanen som jag köpte i vintras. Trodde väl aldrig att jag skulle komma ihåg dem, men det gjorde jag!


De får stå här i uterummet tills det är dags att börja fixa med sommarblommorna i trädgården. Murgröna är ju en tacksam växt som alltid håller sig fin utomhus.


Ryggen är inte nådig med mig idag heller. Inte bra att sitta, stå eller ligga. Därför blir det ömsom plockande och ömsom vila. Konstigt det där att man planlöst vandrar omkring hemma och får se en massa som borde göras. Hemskt! Så jag började operation gallring av växter. Detta är en sorts porslingsblomma som tagits skott av ända sedan min mammas farmor. Själv har jag nu 4 av den hemma just nu. Jag har gett bort en del till vänner genom åren också. En tacksam växt för mig som glömmer vattna lite då och då.

Här har ni lite före och efter friseringen. Lite sne men om några veckor kommer det ha kommit ut blad där jag råkade var lite våldsam mot den.


Lite att glädja en vän med som ville ha en egen att ta skott av sedan.



Dags för skogspromenad. Det måste väl ryggen ändå tåla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥